سایت اجتماعی،سیاسی بنارویه
وبسایت خبری بخش بنارویه/لارستان/فارس
درباره وبلاگ


به وبسایت سربازان امام زمان(عج) خوش آمدید!
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
شنبه 30 آذر 1392برچسب:, :: 23:2 :: نويسنده : میلاد آسوده

فرار از زندان اتهام جدید مرسی

اخبار ,اخبار بین الملل ,فرار مرسی از زندان

 

اخبار بین الملل - فرار از زندان اتهام جدید مرسی

رئیس‌جمهور برکنارشده مصر به خاطر فرار از زندان در سال ۲۰۱۱ در جریان اعترضات علیه حسنی مبارک محاکمه می‌شود.

به گزارش راشا تودی، محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر به خاطر فرار از زندان در سال ۲۰۱۱ نیز در دادگاه حضور خواهد یافت.

وی به همراه ۱۲۹ نفر دیگر در جریان انقلاب مصر و برکناری حسنی مبارک از زندان فرار کرد.

اخبار بین الملل - فارس

هاشمی: کری به ظریف گفته تخلف آمریکا‌ را جبران می‌کنیم

اخبار ,اخبار سیاسی ,توافق ژنو

 

اخبار سیاسی - هاشمی: کری به ظریف گفته تخلف آمریکا‌ را جبران می‌کنیم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگوی اخیر با وزیر خارجه ایران قول جبران تخلف آمریکایی‌ها را در ژنو داده است.

 اکبر هاشمی‌رفسنجانی عصر امروز در دیدار با مردم کرمان در مصلای امام علی (ع) این شهر اظهار داشت: وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا با وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کرده و گفته ‌که مسئله تخلف آمریکایی‌ها را در ژنو جبران می‌کنیم و شما به مذاکرات خود ادامه دهید.

وی با ابراز امیدواری از اینکه دولت تدبیر و امید موفق شود تا تحریم‌ها را از بین ببرد، عنوان کرد: ما بدون امتیاز گرفتن، امتیازی نمی‌دهیم و مراقب هستیم و به قول روحانی بازی برد برد است.

هاشمی‌رفسنجانی تصریح کرد: آنها تمایل دارند تا با ایران کار کنند، زیرا ایران موقعیت خوبی دارد و ملت ما وفادار هستند و با چند سال تحریم و گرانی به نظام وفادار ماندند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این دولت می‌تواند مسئله را حل کند و امیدواریم شاهد روزی باشیم که رونق به اقتصاد بر گردد، بیکاری کاهش یابد و طرح‌های عمرانی از سر گرفته شود.

هاشمی‌رفسنجانی گفت: بعد از اینکه آمریکا پس از توافق ژنو چند تحریم جدید را انجام داد، مذاکره کننده‌های ما آن قدر مقاوم هستند که جلسه را به هم زده و به ایران بازگشتند.
اخبار سیاسی - فارس

دلایل اظهارات تند نمایندگان رژیم صهیونیستی، کانادا وآمریکا درجلسه تصویب قطعنامه

اخبار,اخبار سیاست خارجی,محمد خزاعی

 

اخبار سیاست خارجی - دلایل اظهارات تند نمایندگان رژیم صهیونیستی، کانادا وآمریکا درجلسه تصویب قطعنامه

 نماینده دائم ایران در سازمان ملل در واکنش به اظهارات نمایندگان رژیم صهیونیستی، کانادا و آمریکا در جلسه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در نفی خشونت گرایی و افراطی گری، گفت : در آن نشست، ابتدا نماینده ر‍ژیم صهیونیستی، اظهارات تندی را علیه این پیشنهاد و جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد که اینجانب هم پاسخ مناسب را به وی دادم.

محمد خزاعی در پاسخ به سوال ایرنا در این خصوص گفت : همچنین نمایندگان آمریکا و کانادا هم در این جلسه اتهاماتی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند و به نحو آشکاری عدم رضایت خود را از استقبال جامعه بین المللی و اکثریت قاطع کشورهای عضو سازمان ملل از پیشنهاد کشورمان ابراز نمودند.
 
سفیر ایران در سازمان ملل تاکید کرد خوشبختانه با توجه به حمایت قاطبه اعضای سازمان ملل و گروههای مختلف جغرافیایی از پیشنهاد ریاست محترم جمهوری کشورمان و از سوی دیگر راهکارهایی که برای طرح این قطعنامه بطور مستقیم در جلسه علنی مجمع عمومی انتخاب شده بود، نهایتا قطعنامه پیشنهادی با اجماع به تصویب رسید و اظهارنظرهای مخالف نتوانست مانع تصویب آن گردد.
 
وی خاطر نشان کرد ناخوشایندی برخی کشورها از ارائه و تصویب این قطعنامه بدلیل موفقیت جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین المللی ارزیابی می شود. قابل ذکر است که موضوع و محتوای قطعنامه و پیشنهاد ریاست محترم جمهوری کشورمان بگونه ای می باشد که هیچ کشوری نمی تواند با اصول و مبانی منطقی آن مخالفت کند و به همین دلیل با اجماع به تصویب رسید. لذا برخی از اینکه ایران پرچم دار این ایده است و از حصول این موفقیت ناراضی هستند حملات خود را متوجه خود جمهوری اسلامی ایران نموده اند.
اخبار سیاست خارجی - ایرنا

طراحان تحریم ایران با آتش بازی می کنند

اخبار,اخبار سیاست خارجی,جورح سانتایانا,لایحه تحریم های جدید ایران


اخبار سیاست خارجی - طراحان تحریم ایران با آتش بازی می کنند/ حالا که ایران پای میز مذاکره آمده، چرا باید آنان را برانیم/ آقایان ظاهرا از تاریخ چیزی یاد نگرفته اند

جورح سانتایانا فیلسوف گفته است،‌کسانی که نمی توانند از تاریخ عبرت بگیرند محکوم به تکرار آن هستند. این جمله در مورد آمریکا اکنون چه مقدار حقیقت دارد؟ کشوری که پس از سال ها جنگ هزینه بر و تراژدیک در عراق و افغانستان خود را در دو راهی مسیر حل صلح امیز و دیپلماتیک بحران ایران یافته است.

هافینگتن پست  نوشت: جورح سانتایانا فیلسوف گفته است،‌کسانی که نمی توانند از تاریخ عبرت بگیرند محکوم به تکرار آن هستند.

به گزارش  انتخاب،‌ این جمله در مورد آمریکا اکنون چه مقدار حقیقت دارد؟ کشوری که پس از سال ها جنگ هزینه بر و تراژدیک در عراق و افغانستان خود را در دو راهی مسیر حل صلح امیز و دیپلماتیک بحران ایران یافته است.

ماه گذشته،‌دولت اوباما و 5 قدرت دیگر جهانی به توافقی موقت با ایران دست یافتند.

در طول این توافق،  طرفین سعی در دستیابی به توافقی دائم دارند که در نتیجه خاورمیانه و جهان را محیطی امن تر می کند.

اما این برای عده ای در سنا امریکا که از سوی ایپک و کمیته یهودی امریکایی حمایت می شوند کافی نیست.

آنها  فعالانه درصدد نابودی مذاکرات هستند. این اقدام می تواند امریکا و جامعه بین المللی را  با دو نتیجه روبرو کند که هردو فاجعه بار است. یا ایران برنامه هسته ای خود را تسریع می بخشد و یا حمله نظامی صورت می گیرد که تنها موجب تاخیر در برنامه اتمی این کشور می شود.

اکنون که ایران به پای میز مذاکرات آمده است،‌چرا باید آن ها را از میز برانیم؟

اگر ما چیزی از حضور فاجعه بار خود در عراق یاد گرفه باشیم ان است که شروع جنگ اسان است اما پایان آن یا حتی پیش بینی عاقبت آن دشوار است.

همان افرادی که قویا از جنگ با عراق حمایت کردند از عاملان  و طراحان لایحه تحریم های جدید ایران هستند.

این لایحه  با وجود هشدارهای دولت اوباما مبنی بر خروج مذاکرات از ریل و خشم متحدان واشنگتن ارائه شد. عاملان لایحه حتی نامه 10 رئیس کمیته های سنا و مخالفت آنان با تحریم های جدید را نادیده گرفتند.

محتوای این لایحه به منظور حصول اطمینان از شکست مذاکرات طراحی شده است. این لایحه خواستار تعطیلی کامل برنامه هسته ای ایران شده است که خواسته ای غیرواقع گرایانه اسرائیل بوده است.

همانطور که اوباما گفته، هدف مذاکرات تبدیل برنامه ایران به برنامه ی صلح امیز است. این لایحه به طرق مختلف سعی در بستن دست های اوباما دارد. جای تعجب ندارد که او اشکارا اعلام کرده که اگر این لایحه به میز او برسد آن را وتو می کند.

ما باید به مذاکرات شانس موفقیت دهیم. این تنها را اجتناب از جنگ است. افرادی که حامی تحریم های جدید هستند، ظاهرا از تاریخ چیزی یاد نگرفته اند و مصمم به تکرار آن هستند. با این حال این بستگی به امثال ما دارد که آن ها را متوقف کنیم.

هشدار آیت الله صانعی به سناتورهاي جنگ‌طلب

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالبهشدار آیت الله صانعی به سناتورهاي جنگ‌طلب


اخبار سیاسی - هشدار آیت الله صانعی به سناتورهاي جنگ‌طلب
هرگونه تعرضی، به ايران نتیجه ای جز ذلت و خواری برایتان در بر نخواهد داشت

حضرت آیت‌الله صانعی، با انتشار بیانیه‌اي به آن دسته از سناتورهای آمریکایی که «فکر خام حمله به ایران را در سر می پرورانند»، هشدار داد که «هرگونه تعرضی، نتیجه ای جز ذلت و خواری برای آنها نخواهد داشت». متن کامل بیانیه اين مرجع نزديك به اصلاح‌طلبان به این شرح است:

باسمه تعالی
«فَقُطِعَ دَابِرُ الْقَوْمِ الَّذِينَ ظَلَمُوا وَالْحَمْدُ للهِِ رَبِّ الْعَالَمِينَ»
در این روزها که سران قدرت های جهانی (1+5) در توافق ژنو به منطق و عقل سیاسی و دیپلماتیک رسیده و دولت ایران به خاطر شیوه اسلامی و ملی که همان منطق گفتگو و حکمت است با آنها به توافق رسیده، نظر برخی از سناتورهای آمریکایی و پیش نویس لایحه ای در کنگره بر خلاف مصالح ملتشان دیده می شود که با هیچ درک سیاسی و حقوقی سازگاری نداشته و ندارد؛ آیا آنان هنوز به این نتیجه نرسیده اند که نمی توانند ملت بزرگ و مقاومی همچون مردم شریف ایران را در حق قانونی خود در غنی سازی صلح آمیز منع نمایند.

آیا منافع کوتاه مدت خشنودی دولتمردان رژیم غاصب صهیونیستی برای آنان، از منافع بلند مدت مردم آمریکا و ایجاد صلح و ثبات در منطقه با اهمیت تر است ؟ این عده قلیل و کسانی که بر طبل جنگ می کوبند؛ توافق دولت ایران با قدرتهای جهانی را نباید به منزله فراموش کردن جنایات دولت های آمریکا در حق ملت ایران در کودتای 28 مرداد، حمایت از رژیم سرکوبگر شاه، حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی از رژیم دیکتاتور صدام در جنگ هشت ساله و ... بدانند بلکه این توافق نشان از منطق و منش ایران در گفتگو و حل مسالمت آمیز مسایل، با تأکید بر حفظ تمامی حقوق مشروع و قانونی خود می باشد.

شرم آورتر آنکه به جای عذرخواهی از ملت شریف ایران بابت ستم ها و تضییع حقوق آنها پا را از حد خود فراتر گذاشته و تا سر حد کمک نظامی و حمایت از دولت شر، غاصب، و نامشروع صهیونیست، بر فرض حمله به مراکز انرژی هسته ای صلح آمیز پیش می روند. و چگونه می اندیشند که رژیم صهیونیستی اسرائیل توان حمله به یک کشور بزرگ و قدرتمند همچون ایران را دارد، حال آنکه در برابر گروه کوچکی از فرزندان معنوی امام خمینی (سلام الله علیه) در لبنان توان مقاومت نداشته و با شکستی رسوا و مفتضحانه روبرو گشت.

آنان که در فکر خام حمله نظامی به ایران هستند، باید بدانند هرگونه تعرضی به منافع ملی و خاک این کشور به معنی بسته شدن راه گفتگو است و شروع مقاومتی خستگی ناپذیر که نتیجه ای جز ذلت و خواری و گرفتاری در باتلاق مشکلات برای آنها نخواهد داشت؛ همانگونه که در ویتنام، عراق، افغانستان دست به گریبان مشکلات زیادی شده و خواهند شد با این تفاوت که ملت بزرگ ایران با هر سلیقه ای در برابر متجاوزان همچون ید واحدی هستند که هیچگاه تسلیم زور نخواهند شد و به راه خود ادامه خواهند داد؛ لکن منافع متجاوزان در آتش دفاع مشروع ملت ایران خواهد سوخت.

شاهد این مدعا ایستادگی، هشت سال جنگ تحمیلی در برابر تمامی قدرت های حامی رژیم بعث است. در پایان امیدوارم که منطق و رفتار توأم با متانت و احترام متقابل در میان دولتمردان آمریکا راه را بر اندیشه های افراطی عده ای قلیل ببندد و راه رسیدن به توافقی در همه مراحلش با رعایت و حفظ حقوق مشروع و قانونی پدید آورد.
قم المقدسة- یوسف صانعی
29/9/1392

اعلام آمادگی اروپا برای لغو پیش از موعد تحریم

اخبار ,اخبار سیاسی ,نرخ تورمپ

اخبار سیاسی - نوبخت  :
سفرهای استانی درحال انجام است/ اعلام آمادگی اروپا برای لغو پیش از موعد تحریم

سخنگوی دولت با بیان اینکه قیمت محصولات لبنی افزایش نخواهد یافت، اعلام کرد: دولت 3 هزار میلیارد ریال برای تثبیت قیمت محصولات لبنی اختصاص داده است.

محمد باقر نوبخت در نشست خبری که امروز چهارشنبه در پی جلسه هیات دولت در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، ضمن اعلام انتصاب محمد صادق صالحی منش به عنوان استاندار قم و نیره پیروز بخت به عنوان رئیس سازمان استاندارد در جلسه امروز هیات دولت به بیان اقدامات دولت در حوزه های مختلف پرداخت.
 
وی با بیان اینکه قیمت محصولات لبنی افزایش نخواهد یافت،اعلام کرد که دولت 3 هزار میلیارد ریال برای یارانه جهت تثبیت قیمت محصولات لبنی اختصاص داده  است.
 



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 14
بازدید کل : 9926
تعداد مطالب : 36
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content